tiistai 12. kesäkuuta 2018

Raichun agilitykuulumiset

Kuva: Rita Larjava
Raichun agilitytaival on vähitellen viimeisen puolen vuoden aikana päässyt aluilleen. Toistaiseksi olen melko vähän päivitellyt tänne Raichun oppimatkasta, joten nyt on aika vähän kertoa missä sen kanssa mennään. Ihan aluksi on todettava, että Raichu on ollut itselleni unelmien täyttymys. Se on harrastuskoirana juuri sellainen mitä olen toivonut. Olemme viimeisen kuukauden aikana opetelleet enemmän radanlukua ja olen sitä kautta päässyt paremmin kiinni siihen, minkälainen menijä mulla on tässä hyppysissäni. Paljon on vielä kesken, mutta tähän astiseen pohjatyöhön olen erittäin tyytyväinen. Mites Raihun estaidot? No erittäin keskeneräiset, mutta se onkin se seuraava keskittymisen kohde asioiden opettelussa. Sille on varmasti tehnyt hyvää päästä myös vähän radan tekemisen makuun, jossa se on päässyt testaamaan niitä opeteltuja taitoja. Tässä alla kooste meidän ratatreenailuista viimeisen kolmen kuukauden aikana. 


Raichu pääsi tänään myös ensimmäistä kertaa möllihyppärille kokeilemaan siipiään. Ensimmäisellä yrityksellä sain ohjauksellani Raichun viimeisen esteen sijasta putkeen, mutta siihen asti rata oli erittäin sujuva. Toisella yrityksellä saatiin sitten meidän ensimmäinen koko radan mittainen onnistuminen kisatilanteessa - tätä oli ihan pakko tuulettaa maalissa! Olin jo ensimmäiseen vetoon todella tyytyväinen, mutta tämä kruunasi tietenkin kisatreenimme. Raichun aika toisella kierroksella oli koko kisan nopein, vaikka se ei sillä luonnollisesti enää sijoittunut, koska vain ensimmäinen tulos jää möllikisojen sääntöjen mukaan voimaan. 


Kuva: Rita Larjava
Kuva: Rita Larjava
Tässä Raichun nollarata möllihyppärillä:



Kuva: Rita Larjava

Olen niin kiitollinen tästä vauhdikkaasta, oppivaisesta ja aina niin iloisesta medi-menijästä <3 
Toivon mukaan pääsen sen kanssa joskus vielä virallisiin kisoihin. 
Sitä varten on kuitenkin vielä paljon opeteltavaa. Onneksi meillä on vielä paljon aikaa
 ja onhan tämä treenaaminen itsessään vaan niin siistiä sen kanssa. Keskitytään nauttimaan siis siitä! 


Kuva: Rita Larjava



1 kommentti:

Jätä kommenttisi tähän, kiitos! :)